torsdag 24 januari 2008

Porter och sådant

För för ett tag sedan kom en trend som gick ut på att alla skulle skriva dagböcker och publicera på nätet. Jag har aldrig varit mycket för trender, om jag inte började med dom innan någon visste vad det var. Så därför tänkte jag att den här blog-grejen inte var mycket att bry sig om. Vem kan rimligen bry sig om vad valfri slumpmässig tyckare har för åsikter om whatever. Men sedan upptäckte jag att vissa bloggar faktiskt kunde innehålla ganska intressant och tänkvärd information. Så jag började läsa en del bloggar regelbundet. Till slut var dom så många att jag tyckte det var praktiskt att använda Google Reader för att samla alla bloggar i en gemensam läsare som kunde visa om det fanns uppdateringar på sidorna.

Egentligen skulle den här bloggen aldrig funnits. Den råkade bara komma till för att Blogger.com tyckte jag borde ange min e-postadress för att kunna prenumerera på en blog. Och helt plötsligt fanns den bara! Min alldeles egna Porter-blog.

Här kommer jag bland annan reflektera över öl i allmänhet och Porter i synnerhet. Ingenting märkvärdigt kanske. Bara lite kommentarer till vad som händer i öl- och Portervärlden. Och nej, det här är ingenting allmänt snack av någon allmän figur utan mer än allmän kunskap om ämnet. Förhoppningsvis är det mer specifik information med kanske lite insiderinformation av en utbildad bryggeritekniker med stort intresse för Porter. Förhoppningsvis har jag lärt mig någonting av mina år som Hembryggare, Ölfrämjare, Ölimportör, Porter Drinker och bryggmästare.

Porter Porter!

Inga kommentarer: